2010. december 4., szombat

Mézeskalácsház...


Nos,hát!Először 4 éve próbálkoztam meg vele...
Haladtam lépésről lépésre,minden szuper lett,míg nem az összeállításnál összedőlt az egész.
Mert cukormázzal állítottam össze és ez nem jó....
3 éve aztán rájöttem,hallottam valahol,hogy cukrot kell karamellizálni és ezzel kell összeragasztani.
Sikerült és gyönyörű lett...


Idén is neki álltam....
Az elsőt úgy érzem nem tudtam,nem is lehetett űberelni,de azért szép lett és szeretjük.
A tészta recepje itt található.
Kinyújtjuk fél cm-re és az előzőleg megrajzolt sablonok segítségével kivágjuk.
Én sniccerrel dolgoztam.









Van,aki esküszik rá,hogy a tepsiben jobb kivágni,én a deszkán szoktam és nagyon óvatosan helyezem bele a tepsibe.Ha eldeformálódna igazítok rajta.
Ha megvan minden rész,eleje,hátulja,teteje,oldala,kéménye,ajtó,kerítés,akkor kisütöm.



Még ilyenkor is lehet óvatosan igazítani rajta.
Jöhet a neheze,az összeillesztés!
Cukrot olvasztunk és ebbe mártjuk az összeillesztendő részeket.
Vigyázzunk,mert égési sérüléseket szerezhetünk,ha nem vagyunk elég óvatosak!
Ha áll a ház,cukormázozunk.
Próbáljuk élethűre havat,illetve jégcsapokat varázsolunk rá.





 Végül felpakoljuk a díszeket.
Minden megengedett,ami a fantáziánkban megelevenedik!
Cukor,nyalóka,gumicukor,pillecukor,smartize,keksz,babapiskóta,bármi...








A kéménybe lehet vattát rakni,ezzel is illusztrálva a füstöt és az otthon melegét.
Az egészet megszórhatjuk porcukorral alaposan,mintha friss hó borítaná be.
Rénszarvasokat költöztethetünk bele,de bármi belefér,ami tetszik!


Helyezzük központi részére az otthonunknak,mert garantáltan mindenki imádni fogja!
Hiszen amellet,hogy gyönyörű és igazi karácsonyi hangulatot varázsol,még az illata is bódító.
Hihetetlen mézeskalács illat lengi be ilyenkor a házat,ami a Karácsony közeledtét jelzi.
Nem könnyű elkészíteni,ngem is jócskán megdolgoztatott,de a látványa mindent megért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése