2010. október 12., kedd

Csokis Charlotte...



Ez egy nagyon egyszerű és aránylag gyorsan összeüthető süti.
Az eredeti receptet én több szempontból átírtam,ezt osztom meg itt most.
Először is kell sütnünk egy egyszerű piskóta alapot 4  tojásból 26 cm-es tortaformában.
Azért 4 tojásból,hogy ne legyen olyan magas,mert nem ez a cél,hanem,hogy legyen egy alap,amire dolgozni lehet.Az eredetiben ez nem így van,ott babapiskótából készül az alja is,de szerintem így stabilabb és jobban megáll.
Tehát:

Amíg ez sül,elkészítjük a krémet,ami egy egyszerű főzött kakaós krém.
Én így csinálom:
5 dl tejet felforralok előzőleg csomómentesen elkevert 3 ek liszttel és 1 ek. keményítővel,beleöntök kb.20 dkg cukrot és sűrűre főzöm.
20 dkg vajat pedig (szobahőmérsékletűt) habosra keverek 3 ek. kakaóval meg egy kis cukorral.
A kettőt kihűlés után összeöntjük és rákenjük a tortára,amit körbe raktam félbevágott babapiskótával.
Így:

Ezután már csak a tetejét kell beborítani csokimázzal és körbekötni egy szalaggal.
Csokimáz:3-4 ek. kakaót ,kb. ugyanennyi porcukrot és kb. 2 kávéskanál vizet összekeverek és sűrűre főzök,majd tűzről levéve kb. 10 dkg. vajat beledobok,jól elkeverem és ráöntöm a tortára.
Így:

Hűtőbe tesszük pár órára és befaljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése