2010. október 25., hétfő

Hello Kitty torta


Ezt a tortát az iskolába készítettem,hogy megünnepelhessék Timcsi szülinapját,ami hivatalosan ma van,de mi már pénteken elkezdtük ezzel az ünneplést.Háááát megdolgoztatott,ez tény!
Csak az vállalkozzon az elkészítésére,akinek van kellő kézügyessége és türelme és ideje...
Szerintem nagyon aranyos lett...
A tésztája nem nagy kunszt,sima egyszerű piskóta torta tészta.Kb. 30X40 cm-es téglalap alakú tepsiben sütve.
Vagyis: 12 tojás
             12 ek.liszt
             12 ek. cukor
              kicsi sütőpor
              kicsi rum(aroma)
Ketté veszem,a felébe kakaót teszek,kb. 2 ek-al.Sütőpapírral bélelt tepsiben,kb.165 fokon,kb.20 perc alatt megsütni.

A krém is rém egyszerű:kb. 1/2 liter tejszínbe beletördelünk 2-3 tábla étcsokit és felmelegítjük,
hogy felolvadjon a csoki.Lehet bele kicsi rumot tenni.Pár órára hűtőbe teszem,majd kemény habbá verem.

Az összeállítás a húzós....
Először is én rajzoltam egy papírsablont.



Majd pillecukorból fondantot készítettem:






Kb. 30 dkg-os kiszerelésben kapható pillecukorhoz keverek 2 ek. vizet és mikróban kb. 2 percig melegítem,amíg folyóssá nem válik.
Borzasztóan ragad,tehát az edényt jól ki kell vajazni előtte és a fakanalat is ,amellyel keverem.
Kb. 30-35 dkg porcukrot fokozatosan el kezdek hozzá adagolni,addig,míg tésztaszerű,nyújtható állagú nem lesz.Pici keményítőt is adhatok hozzá,a nyújtáshoz is ezt használtam és a kezemre is ezt tettem.
Először szörnyen nyúlik,mint a rágó,de aztán szépen felveszi a porcukrot és bármit formázhatunk belőle.Olyan lesz,akár a marcipán.Sokan műmarcipánnak is nevezik.
Ezután ráteszem a papírsablont,körberajzolom és kivágom.Én ollóval vágtam ki.




Majd ki kell festeni a figura színeire ételfestékkel.Ezeket lehet keverni is,ha kevert színt kell elérni,nem alapszínt.A Bolero italpor is jó szolgálatot tehet,mert élénk színeket lehet vele elérni.Finom ecsetet használjunk,mely még steril.


Így fog kinéázni kifestve.


A kontúrok kihúzásához,illetve szemhez,orrhoz,bajuszhoz tortabevonót gőz fölött felolvasztottam,folyékonyan,de nem forrón beletettem egy zacskóba ,icipici lukat vágtam és ezzel dolgoztam.
Ha kész a eleje félreteszem.
Elkészítem a tésztát és a krémeket.
A tésztát ugyanúgy kivágom sablonból,mint az elejét.



Megkenem krémmel úgy,hogy a fondant alá is krém kerüljön.




Végül ráteszem az elejét.


Az oldalát én darált mandulával beszórtam.





Kb.35X25 cm-es lett a torta.A tanárnénik és gyerekek is el voltak ragadtatva.
Mindenkinek jutott,el is fogyott az egész.
Az én kis manóm pedig nagyon boldog volt az nap....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése