2010. október 12., kedd

Kisgimis?...

Tegnap volt az első betekintő abba a gimnáziumban,ahová Bogival szeretnénk jelentkezni.
Bogi rettenetesen izgatott volt,minden zeg-zugot megnézett az ódon iskolában,amíg én bent ültem a 
beiskolázási felvételi tájékoztatón.Merthogy ez a neve....
Először is arra voltam kíváncsi sokan jönnek e el?Nagy volt az érdeklődés,de nem annyira vészes,mint gondoltam ezt megelőzőleg.Az igazgatóhelyettes  tartotta az előadást,kivetítővel kiegészítve jellemezte az iskola történetét,jellegét,eredményeiket,stb.Tulajdonképpen tetszett,azt kell,hogy mondjam.Volt,amin felakadt a szemem,de összevetve mindent szimpatikus így elsőre.Az országos elsők között szerepel a matematika,magyar, a felvételi ráták is nagyon magasak 95 % körüli.Két nyelvvizsgát kell tenniük,angolt és németet érettségiig,de inkább előbb,és ezen kívül latint is tanulnának.Ez tetszett!Az nem annyira,hogy némettel kezdenének,négy évig csak az menne,majd felváltaná az angol.Mert Bogi angolt tanul 4. éve,és most hogyan lenne?Elfelejti az eddigieket?Vagy keverni fogja a szavakat?De mivel mindkét nyelvet MEG KELL TANULNI,tulajdonképpen teljesen mindegy a sorrend,így meggyőztem magam.Húzós lesz....
Következő hökkenet a testnevelés oktatásnál ért.5.,6.-ban csakis úszás,majd a következő években kajak,kenu,fitnesz,bowling.....
Hááát ez nem rossz!Bár egy kicsit féltem ettől a kajak-kenu dologtól,de reméljük lesz mentőmellény és legalább ezt is kipróbálja.



Több sportlehetőség is van ezen kívül délutánonként,ha nem fáradna ki eléggé...
30.000 kötetes könyvtár,cserediák utak külföldre,sítábor,színjátszás,énekkar,stb. vonzó...
A felvételi élete talán első komoly megpróbáltatása lesz..A hozott bizonyítványai,oklevelei csak 25 %-ot érnek,a többit ott kell összehozni az írásbelin,illetve ha az jól sikerült a szóbelin.Szerény érzetem szerint itt az írásbeli a legdöntőbb és legnehezebb,azt kell úgy megugrani,hogy minden tudása benne legyen...
Ő nagyon szeretné.Annyira vonzza a gimis élet,a kihívások.Ha ebből levonjuk az újdonság varázsát,még akkor is marad lelkület a lányban....
Féltem Őt,elsőként a kudarcélménytől,ha nem sikerülne....
Minden nap tudatosítom benne,hogy ez egyáltalán nem biztos.Olyan apró dolgokon csúszhat el,ami egyáltalán nem azt jelentené,hogy ne lenne odavaló.Csak kevés a hely.
De ha Ő elhatároz valamit.....!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése